Nie
wiem naprawdę jak to jest. Cały czas tyle się dzieje, nie potrafię znaleźć
chwili, by napisać posta. A tak chciałabym częściej aktualizować bloga.
Wiem,
wiem, każdy ma tyle samo czasu, doba zawsze ma 24 godziny. Więc jeśli inni
jakoś sobie z tym radzą, to może muszę popracować nad organizacją czasu?
W
każdym razie u mnie dzieje się dużo. Ale cały czas jestem na etapie twórczych
poszukiwań. Sensu wszystkiego.
Pozwólcie,
że po tym trochę dłuzszym niż zazwyczaj wstępie, przedstawię Wam moje
styczniowe inspiracje. Gotowi? Zaczynamy!
I
don't know really how it is. There is so much things that going on that I
can‘t find the time to write a post. And I would like to update the blog more
frequently.
I
know everyone has the same amount of time, day always has 24 hours. So if others
somehow deal with this maybe I need to work on the time organization skills?
In
any case, for me there is a lot that happens. But all the time I'm at the stage
of creative exploration. Searching for meaning of everything.
Let
me present you my Januarys inspirations. Ready? Here we go!
1. Nowy
trend w modzie
Pierwszą obserwacją, którą chciałam się
z Wami podzielić, jest zdumiewająca i budząca duże nadzieje zmiana w
modzie. Trendy szybko sie zmieniają, ale mam nadzieję, że ten pozostanie na dłużej.
Chodzi mi o budowanie kampani reklamowych w oparciu nie tylko o piękne i smukłe
nastolatki, ale pokazując też starsze kobiety. Bo przecież moda jest dla
wszystkich!
W naszej kulturze, gdzie piękno i młodość są wartościami
nadrzędnymi, starość jest trochę jak temat tabu. A przecież życie nie kończy
się po pięćdziesiątce! Tego, jak pięknie można wyglądać w kwiecie wieku dowodzą
kampanie Saint Laurent (Joni Mitchel), Celine (Joan Didion), Kate Spade (Iris
Apfel), Dolce&Gabbana, Marc Jacobs Beauty (Jessica Lange) czy NARS
(Charlotte Rampling). Tym tropem z sukcesem podążyła również polska marka
BOHOBOCO. W ich najnowszej kampanii aktorka Helena Norowicz, mimo starszego
wieku, prezentuje się wspaniale!
1.
A new trend in fashion
The
first observation that I wanted to share with you is amazing and giving a lots
of hopes, change in fashion. Trends are changing fast, but I hope that this
will remain for longer time. I mean building advertising campaign based not
only beautiful and slim teenagers, but also showing mature women. After all,
fashion is for everyone!
In our culture, where beauty and youth are the
overriding values, old age is a bit like a taboo. But life does not end after
the 50! How beautiful women can look when they are older, we can see in many campaigns,
as: Saint Laurent (Joni Mitchell), Celine (Joan Didion), Kate Spade (Iris
Apfel), Dolce & Gabbana, Marc Jacobs Beauty (Jessica Lange) and NARS
(Charlotte Rampling). This trend was followed with a success by one of the
Polish brands BOHOBOCO. In their latest campaign, actress Helena Norowicz,
despite an old age, looks great!
2. Wystawa
prac Olgi Boznańskiej
W krakowskim Muzeum Narodowym przez
ostatnie pół roku gościła wystawa prac polskiej malarki Olgi Boznańskiej.
Pomimo tego, że mieszkam w Krakowie i nie raz przechodziłam w tym czasie obok
muzeum, na wystawę wybrałam się, jak to u mnie zwykle bywa, na ostatni moment.
Bardzo dużo ludzi miało ten sam pomysł, więc o kontemplacji dzieł w skupieniu i
spokoju mowy być nie mogło. Raczej ścisk, zgiełk i hałas. No, ale naprawdę
warto było zobaczyć tą wystawę.
Wcześniej prace Boznańskiej nie były mi
znane i to, co zobaczyłam, zrobiło na mnie niemałe wrażenie. Pomyślałam, że
musiała być naprawdę zdeterminowana i pełna pasji, skoro tyle osiągnęła.
Przecież kobiety w tamtych czasach miały o wiele bardziej utrudnione warunki
samorealizacji.
Podziwiam jej wyczucie estetyki, delikatność
i kolory, którymi opisywała otaczającą ją rzeczywistość.
Bardzo spodobały mi się słowa Antoina
Bourdelle’a, które widniały w sali: „Aby oddać twarz, zobaczyć ją i dokonać jej
syntezy, trzeba magicznego wejrzenia, gdyż należy oddać twarz ukrytą. Każdy
portret bez tego jest tylko smutnym trupem“.
Myślę, że odnosi się to nie tylko
do malarstwa portretowego, ale każdej relacji z drugim człowiekiem.
Potrzeba nam głębokiego spojrzenia na drugiego, by nie był dla nas zwykłym
przechodniem.
Poniżej moje ulubione dzieła Olgi
Boznańskiej.
2. Exhibition of painting of Olga
Boznanska
National Museum of Krakow for the last
half of the year hosted an exhibition of Polish painter Olga Boznańska. Despite
the fact that I live in Krakow and not once in that time was passing next to
the museum, I visited the exhibition, what is quite usual for me, at the last
moment. A lot of people had the same idea so there were no contemplation and
peace atmosphere. Rather crush, bustle and noise. But really it was worth to
see this exhibition.
Previously, I wasn’t quite familiar with
the work of the artist and what I saw, made a huge impression on me. I thought she
had to be really determined and passionate, if she achieved so much. In
addition, in those days, women had much more difficult conditions for
self-realization than nowadays.
I admire her sense of aesthetics,
delicacy and colors, that described her reality.
I loved Antoine Bourdelle‘s words that
appeared in the hall: "To show the face, to see it and make its synthesis,
you need a magical sight, as you need to show the hidden face. Each portrait
without it is just sad corpse".
I think that this applies not only to
portrait painting, but every relationship with another human being. We need to
take a deep look at the other, not to treat it like an ordinary passerby.
Below my favorite paintings of Olga
Boznańska.
3. Kampania
SS 2015 Valentino
Może jest to spowodowane zimową szarzyzną
i tęsknotą za słońcem i łagodnym powiewem wiatru, ale jak tylko zobaczyłam tą
kampanię, zaniemówiłam. Zaniemówiłam wewnętrznie. I nie potrafiłam wyjść
z podziwu. Tak magiczna i bajkowa jest ta sesja! Przywodzi na myśl
wszystkie nimfy wodne, leśne i syrenki! Magiczne stwory, które świętują
nadejście wiosny!
3. Valentino SS 2015 Campaign
Perhaps this is due to the winter
dullness and longing for the sun and a gentle breeze, but as soon as I saw this
campaign I was speechless. And I couldn‘t get over. So magical and fairy-tale
is the session! It brings to mind all the water nymphs, elves and mermaids!
Magical creatures that celebrate the arrival of spring!
4. Ciekawe odkrycia
Na zakończenie kilka stron kreatorów,
marek, które mnie zaintrygowały.
Po pierwsze, Tu es mon tresor, japońska
marka która robi niesamowite dekoracje na dżinsach. Marzy mi się taka para :). Kolejne artystki to Kitty Joseph i JuliePaskal, które stworzyły obłędne kolekcje wiosenno-letnie. Miejcie na nie oko,
mają niesamowity talent!
4. Interesting discovery
At the end a few pages of creators,
brands that intrigued me.
Firstly, Tu es mon tresor, Japan brand
that makes a great decoration for jeans. I dream of such a pair :). Another artists are Kitty Joseph and
Julie Paskal, which created insane spring-summer collections. Keep an eye on
them, they have an amazing talent!
Pozdrawiam Was, widzimy się niebawem :*
See
you soon! :*